Achtergrond 2
home / agenda / 6th World Congress on Addiction Disorder & Addiction Therapy

6th World Congress on Addiction Disorder & Addiction Therapy

29 augustus 2017 t/m 31 augustus 2017

locatie:

Praag, Tsjechië

Omdat de accreditatie-commissie van de VVGN niet zelf vooraf de buitenlandse nascholing kan beoordelen (en dat houdt meer in dan alleen beoordelen van de inhoud) is de voorwaarde dat de scholing in het desbetreffende land al is geaccrediteerd door een accreditatiecommissie van een medische beroepsvereniging óf door een zusterorganisatie.

Het loont dus om, voordat je je aanmeldt in de verwachting ook uren te kunnen registreren, eerst na te gaan op de website of bij de organisatie van deze scholing of er accreditatie is aangevraagd en/of toegewezen.


zet in iCal | zet in Google agenda

Agenda

  • Shared Care 2018

    15 februari 2018, Planetarium te Amsterdam
    Geaccrediteerd

    Tijdens Shared Care wordt u in slechts één dag op de hoogte gesteld van belangrijke nieuwe inzichten, maar ook van zaken die u wellicht niet direct dagelijks tegenkomt, waarvan het toch belangrijk is er iets van af te weten. Gerenommeerde collega’s zijn benaderd om u over de ontwikkelingen van 2017 te informeren en tevens de verbinding te maken met uw praktijk. Zij zullen uw kennis van de volgende onderwerpen actualiseren: angst & dwang, verslaving, psychose, kinder- en jeugdpsychiatrie, trauma & persoonlijkheidsstoornissen, psychose en neuroimaging.

    lees meer
  • PITSTOP training Suïcide

    22 januari 2018 t/m 07 maart 2018, Amsterdam
    In behandeling

    Door middel van de PITSTOP training leren BIG-geregistreerde GGZ medewerkers (alle disciplines) om te gaan met suïcidale patiënten, volgens de meest recente wetenschappelijke inzichten welke zijn beschreven in de Multidisciplinaire richtlijn voor diagnostiek en behandeling van suïcidaal gedrag. Aan de hand van dit model worden in GGZ-instellingen medewerkers opgeleid tot Trainer Suïcidepreventie. Deze Trainers Suïcidepreventie trainen vervolgens hun teams in de toepassing van de Multidisciplinaire richtlijn. Het trainingsprogramma heeft zowel een educatief karakter, zich richtend op kennisvermeerdering, als een vaardigheidscomponent met gebruikmaking van persoonlijke feedback, studiemateriaal en een e-learningmodule.

    De training is evidence-based en wordt gegeven sinds 2011.

    Doelen:
    •Oriëntatie op de algemene uitgangspunten van de multidisciplinaire richtlijn voor diagnostiek en behandeling van suïcidale patiënten.
    •Contact maken met een suïcidale patiënt door de wanhoop die aan het suïcidale gedrag ten grondslag ligt bespreekbaar te maken.
    •Kennis verwerven over algemene risico- en beschermende factoren voor suïcidaal gedrag aan de hand van het stress-kwetsbaarheidsmodel (Goldney, 2008) en het model voor entrapment (Williams, 2005).
    •Op systematische wijze suïcidaal gedrag te onderzoeken (Shea, 1998).
    •Opstellen structuurdiagnose
    •Opstellen van een veiligheidsplan
    •Omgaan met chronische suicidaliteit
    •Een inschatting maken van het suïciderisico op korte- en lange termijn.
    •Op basis van deze inschatting vanuit de eigen discipline bepalen en onderbouwen welk beleid het risico van (recidiverend) suïcidaal gedrag op a) de korte- en b) lange termijn zou kunnen verminderen.

    lees meer
  • American Association for the Treatment of Opioid Dependence (AATOD)

    10 maart 2018 t/m 14 maart 2018, New York
    Buitenland
  • Wetenschappelijk Middagprogramma 2018 – Nascholing psychiatrie – regio Haaglanden

    09 januari 2018 t/m 03 april 2018, Verpleeghuis Dorestad, Den Haag
    Geaccrediteerd

    Verhogen van kennis en vaardigheden betreffende de algemene psychiatrie, de oudere psychiatrie, de kinder- en jeugdpsychiatrie, de verslavingszorg en somatische aspecten van de psychiatrie.

    lees meer
  • Hepatitis Masterclass

    23 januari 2018 t/m 19 juni 2018, Biltstraat 106 Utrecht
    Geaccrediteerd

    In januari 2018 gaat de Hepatitis Masterclass weer van start. Deze Hepatitis Masterclass richt zich op specialisten in opleiding: infectiologen, MDL-artsen en microbiologen. Tijdens deze Hepatitis Masterclass worden verschillende invalshoeken van de hepatitis-problematiek belicht: de hepatologie, de infectieziekten, de interne geneeskunde en de virologie. Het programma bestaat uit een serie van 6 avonden met een unieke mix van onderwerpen. Elke avond (18:30-21:00 uur) zullen er twee a drie sprekers een presentatie geven.

    De avondindeling is als volgt:
    18:00 uur Ontvangst met soep, broodjes, koffie en thee
    18:30 uur 1e Presentatie
    19:30 uur Koffiepauze
    20:00 uur 2e Presentatie
    21:00 uur Sluiting

    De begin- en eindtijd worden strict aangehouden.

    Om de interactiviteit tijdens de Hepatitis Masterclass te stimuleren zal het maximum aantal deelnemers 30 zijn, zodat de interactie en vragenrondes optimaal te zijn benutten. Van de deelnemers wordt een actieve bijdrage verwacht om zo het maximale uit deze avonden te halen.

    lees meer
  • On-demand web-tv Verwardheid en een leverziekte – een urgente situatie

    14 augustus 2017 t/m 14 augustus 2018,
    Geaccrediteerd
  • Rookvrije Start E-learning

    11 december 2017 t/m 19 november 2018,
    Geaccrediteerd

    De Taskforce Rookvrije Start is een initiatief van negen beroepsgroepen (en het Ministerie van VWS, Trimbos-instituut, CPZ en ZonMW) die zich inzetten voor een rookvrije start voor ieder kind. Uit onderzoek blijkt dat mensen een stopadvies van zorgprofessionals serieus nemen. Dit biedt kansen om (aanstaande) ouders te motiveren om te stoppen met roken. In gesprek gaan over stoppen met roken is niet altijd gemakkelijk voor zorgverleners. Daarom heeft de Taskforce deze e-learning Rookvrije Start ontwikkeld. De e-learning biedt zorgverleners handvatten voor een prettig, open en motiverend gesprek.

    lees meer
  • Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG) e-learning

    08 januari 2018 t/m 07 januari 2020,
    Geaccrediteerd

    Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG) ondersteunt artsen in hun bij- en nascholingsbehoefte door het aanbieden van geaccrediteerde continue medische educatie (CME) in de vorm van online toetsing bij medisch-wetenschappelijke artikelen.

    lees meer