Dr. G.J. van den Hoek,
Kinderarts, Saxenburgh groep locatie Ropcke Zweers Ziekenhuis
Het programma
18:00 uur Ontvangst met buffet
18.30 uur Deel 1 Interactieve sessie: gezamenlijk probleem?
20.00 uur Pauze
20:15 uur Deel 2 Interactieve sessie risico’s en kansen
21.15 uur Casuïstiek en discussie
21:45 uur Einde
Uitgebreidere info aangaande programma
Deel 1
Wie doet wat in het GGZ – Jeugdzorg landschap en hoe weten wij elkaar te vinden. Welke kaders worden er gehanteerd. Hoe wordt de zorg ingekocht en in hoeverre heeft de transitie van zorgverzekeraar richting de gemeenten voor de aanbesteding en bekostiging impact op de geleverde kwaliteit van zorg. Vissen wij in elkaar vijver? Hoe kunnen wij elkaar versterken? Is er in de psychiatrie voldoende oog voor de fysieke klachten van het kind en vice versa heeft de kinderarts voldoende kennis en zicht op het psychische/psychiatrische deel van het klinisch beeld. Hoe om te gaan met de krapte op de markt en daarnaast de versnippering van zorg.
Deel 2
Voordelen van cognitieve gedragstraining vs medicamenteuze aanpak of juist de combi van beide. Wat zijn de risico’s van onderbehandeling cq overbehandeling. Welke gevaren schuilen er in de medicatie bij ADHD. Hoe om te gaan met de immer toenemende hoeveelheid prikkel die er op ons af komt. Wat is de meerwaarde van concentratietesten? Vroege signalering en snelle behandeling levert secundaire preventie! Maar is dat altijd mogelijk? Het systeem behandelen of het individu?
De nascholing wordt gehouden op twee verschillende data en locaties, waarbij u kunt kiezen uit:
- 11 juni 2020, locatie: Amstel Boathouse te Amsterdam
- 11 januari 2021, Amersfoort
- 18 januari 2021, Amsterdam
Deze nascholing is alleen bestemd voor beroepsbeoefenaren met voorschrijfbevoegdheid.
Medice stelt uw aanwezigheid op prijs. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.
zet in iCal | zet in Google agenda
Agenda
-
ADHD en Autisme een spectrum van aandoeningen met verschillende consequenties voor diagnostiek en behandeling
Geaccrediteerd -
Webinar: Leefstijl in de huisartsenpraktijk: wat kan de GGZ leren?
In behandeling -
Cursus Triple problematiek: LVB, verslaving en een psychische stoornis
In behandeling -
In behandeling
-
Webinar: De aanzet tot beweging: van ‘moetivatie’ naar motivatie
In behandeling -
Licht verstandelijke beperking (LVB) en verslaving
In behandeling -
Agressie en gewelddadig gedrag
Geaccrediteerd -
Behandeling van angst: meer dan protocollen en richtlijnen
Geaccrediteerd -
VVGN Lustrumcongres – 2021
In behandeling -
E-learning Rookvrije Start
Geen accreditatieDe Taskforce Rookvrije Start is een initiatief van negen beroepsgroepen (en het Ministerie van VWS, Trimbos-instituut, CPZ en ZonMW) die zich inzetten voor een rookvrije start voor ieder kind. Uit onderzoek blijkt dat mensen een stopadvies van zorgprofessionals serieus nemen. Dit biedt kansen om (aanstaande) ouders te motiveren om te stoppen met roken. In gesprek gaan over stoppen met roken is niet altijd gemakkelijk voor zorgverleners. Daarom heeft de Taskforce deze e-learning Rookvrije Start ontwikkeld. De e-learning biedt zorgverleners handvatten voor een prettig, open en motiverend gesprek.
lees meer
Het algemene doel van de e-learning is om professionals digitaal:
- Informatie te bieden over prevalentie en risico’s van roken voor, tijdens en na de zwangerschap
- Informatie te bieden over de technieken van Motiverende Gespreksvoering
- Informatie te bieden over de stappen uit een gesprek over stoppen met roken
- Informatie te bieden over (keten)samenwerking op dit onderwerp
Na afloop van de e-learning hebben de professionals geleerd:
- hoe ze zich kunnen voorbereiden op een gesprek over stoppen met roken met (aanstaande) ouders
- hoe ze een gesprek over stoppen met roken kunnen starten en een stopadvies kunnen geven
- hoe ze (aanstaande) ouders beter kunnen motiveren om te stoppen met roken
- hoe ze (aanstaande) ouders kunnen ondersteunen bij stoppoging of adequaat kunnen doorverwijzen voor ondersteuning bij het stoppen.
-
E-Learning Motiverende gespreksvoering 1
E−learnings -
E-learning Motiverende gespreksvoering 2
E−learnings -
E-Learning Motiverende gespreksvoering 3
E−learnings -
E-Learning Suïcidepreventie
E−learnings -
E-learning: Motiverende gespreksvoering 4
-
E-learning: Klinische farmacologie van ADHD-medicatie
E−learningsGeaccrediteerd bij VVGN: 3 accreditatie-uren
lees meer -
E-learning: eetstoornissen
In behandeling