Achtergrond 2
home / agenda / E-learning: Motiverende gespreksvoering 4

E-learning: Motiverende gespreksvoering 4

05 maart 2020 t/m 04 maart 2022

De cursist weet wat het proces focussen inhoudt en kan deze herkennen in een gesprek. Globale inhoud

De opbouw van het opleidingstraject motiverende gespreksvoering (MGV) is gebaseerd op de door Miller en Moyers (2006) beschreven herkenbare onderdelen, die volgens hen noodzakelijk zijn bij het aanleren van MGV. Deze onderdelen hebben zowel het overdragen van essentiële kennis als het aanleren van centrale gespreksvaardigheden over MGV tot doel.

Leerdoelen

  • De volgende hoofdleerdoelen worden  afgedekt:
  • De cursist ziet het nut van motiverende gespreksvoering in:
  • De cursist realiseert zich dat de kans op het gewenste gedrag vele malen groter is.
  • De cursist realiseert zich dat hij beter in staat is het herstelproces richting te geven.
  • De cursist weet wat motiverende gespreksvoering inhoudt.
  • De cursist kan de verschillende aspecten op basaal niveau herkennen en weet wat elk proces inhoudt.
  • De cursist weet wat de spirit is.
  • De cursist is bekend met de vier processen en weet wat het proces engageren inhoudt.
  • De cursist is bekend met de ORBSI in het kader van engageren.
  • De cursist weet wat verandertaal, behoudtaal en het proces evoceren inhouden en kan deze
  • herkennen in een gesprek.
  • De cursist weet wat proces plannen inhoudt en kan dit proces herkennen in een gesprek.

zet in iCal | zet in Google agenda

Agenda

  • Agressie en gewelddadig gedrag

    17 maart 2021, Online
    Geaccrediteerd
  • 23 maart 2021, Online
    In behandeling
  • Congres: Gehecht aan God en de ander, verbonden met jezelf

    16 april 2021, Online
    In behandeling
  • Webinar Wetenschappelijk Middagprogramma Rijnmond

    08 maart 2021 t/m 19 april 2021, Online via Zoom
    In behandeling
  • Webinar 3-MMC

    20 april 2021, Online
    In behandeling
  • “Doe eens normaal?!”

    26 april 2021, Drachten
    Geaccrediteerd
  • Online congres Netwerkpsychiatrie 2021

    27 mei 2021, Online
    In behandeling
  • Behandeling van angst: meer dan protocollen en richtlijnen

    18 juni 2021, Caballero Fabriek Den Haag
    Geaccrediteerd
  • Psyfar masterclass verslaving

    10 juni 2021 t/m 18 juni 2021, Online
    Geaccrediteerd
  • Cursus Triple problematiek: LVB, verslaving en een psychische stoornis

    19 augustus 2021, Online
    Geaccrediteerd
  • VVGN Lustrumcongres – 2021

    16 september 2021 t/m 17 september 2021, Holiday Inn Leiden
    In behandeling
  • Licht verstandelijke beperking (LVB) en verslaving

    27 september 2021 t/m 04 oktober 2021, Online
    Geaccrediteerd
  • E-learning Rookvrije Start

    11 november 2020 t/m 11 november 2021,
    Geen accreditatie

    De Taskforce Rookvrije Start is een initiatief van negen beroepsgroepen (en het Ministerie van VWS, Trimbos-instituut, CPZ en ZonMW) die zich inzetten voor een rookvrije start voor ieder kind. Uit onderzoek blijkt dat mensen een stopadvies van zorgprofessionals serieus nemen. Dit biedt kansen om (aanstaande) ouders te motiveren om te stoppen met roken. In gesprek gaan over stoppen met roken is niet altijd gemakkelijk voor zorgverleners. Daarom heeft de Taskforce deze e-learning Rookvrije Start ontwikkeld. De e-learning biedt zorgverleners handvatten voor een prettig, open en motiverend gesprek.

    Het algemene doel van de e-learning is om professionals digitaal:
    - Informatie te bieden over prevalentie en risico’s van roken voor, tijdens en na de zwangerschap
    - Informatie te bieden over de technieken van Motiverende Gespreksvoering
    - Informatie te bieden over de stappen uit een gesprek over stoppen met roken
    - Informatie te bieden over (keten)samenwerking op dit onderwerp

    Na afloop van de e-learning hebben de professionals geleerd:
    - hoe ze zich kunnen voorbereiden op een gesprek over stoppen met roken met (aanstaande) ouders
    - hoe ze een gesprek over stoppen met roken kunnen starten en een stopadvies kunnen geven
    - hoe ze (aanstaande) ouders beter kunnen motiveren om te stoppen met roken
    - hoe ze (aanstaande) ouders kunnen ondersteunen bij stoppoging of adequaat kunnen doorverwijzen voor ondersteuning bij het stoppen.

    lees meer
  • E-learning Cultuur en Gezondheidszorg

    15 februari 2021 t/m 01 januari 2022,
    In behandeling
  • E-Learning Motiverende gespreksvoering 1

    28 februari 2020 t/m 27 februari 2022,
    E−learnings
  • E-learning Motiverende gespreksvoering 2

    28 februari 2020 t/m 27 februari 2022,
    E−learnings
  • E-Learning Motiverende gespreksvoering 3

    28 februari 2020 t/m 27 februari 2022,
    E−learnings
  • E-Learning Suïcidepreventie

    03 maart 2020 t/m 02 maart 2022,
    E−learnings
  • E-learning: Klinische farmacologie van ADHD-medicatie

    04 juni 2020 t/m 04 juni 2022,
    E−learnings

    Geaccrediteerd bij VVGN: 3 accreditatie-uren

    lees meer
  • E-learning: eetstoornissen

    01 januari 2021 t/m 31 december 2022,
    In behandeling
  • E-learning De rookvrije ggz

    01 februari 2021 t/m 01 februari 2023,
    E−learnings