De cursist weet wat het proces focussen inhoudt en kan deze herkennen in een gesprek. Globale inhoud
De opbouw van het opleidingstraject motiverende gespreksvoering (MGV) is gebaseerd op de door Miller en Moyers (2006) beschreven herkenbare onderdelen, die volgens hen noodzakelijk zijn bij het aanleren van MGV. Deze onderdelen hebben zowel het overdragen van essentiële kennis als het aanleren van centrale gespreksvaardigheden over MGV tot doel.
Leerdoelen
- De volgende hoofdleerdoelen worden afgedekt:
- De cursist ziet het nut van motiverende gespreksvoering in:
- De cursist realiseert zich dat de kans op het gewenste gedrag vele malen groter is.
- De cursist realiseert zich dat hij beter in staat is het herstelproces richting te geven.
- De cursist weet wat motiverende gespreksvoering inhoudt.
- De cursist kan de verschillende aspecten op basaal niveau herkennen en weet wat elk proces inhoudt.
- De cursist weet wat de spirit is.
- De cursist is bekend met de vier processen en weet wat het proces engageren inhoudt.
- De cursist is bekend met de ORBSI in het kader van engageren.
- De cursist weet wat verandertaal, behoudtaal en het proces evoceren inhouden en kan deze
- herkennen in een gesprek.
- De cursist weet wat proces plannen inhoudt en kan dit proces herkennen in een gesprek.
zet in iCal | zet in Google agenda
Agenda
-
Agressie en gewelddadig gedrag
Geaccrediteerd -
In behandeling
-
Congres: Gehecht aan God en de ander, verbonden met jezelf
In behandeling -
Webinar Wetenschappelijk Middagprogramma Rijnmond
In behandeling -
Webinar 3-MMC
In behandeling -
“Doe eens normaal?!”
Geaccrediteerd -
Online congres Netwerkpsychiatrie 2021
In behandeling -
Behandeling van angst: meer dan protocollen en richtlijnen
Geaccrediteerd -
Psyfar masterclass verslaving
Geaccrediteerd -
Cursus Triple problematiek: LVB, verslaving en een psychische stoornis
Geaccrediteerd -
VVGN Lustrumcongres – 2021
In behandeling -
Licht verstandelijke beperking (LVB) en verslaving
Geaccrediteerd -
E-learning Rookvrije Start
Geen accreditatieDe Taskforce Rookvrije Start is een initiatief van negen beroepsgroepen (en het Ministerie van VWS, Trimbos-instituut, CPZ en ZonMW) die zich inzetten voor een rookvrije start voor ieder kind. Uit onderzoek blijkt dat mensen een stopadvies van zorgprofessionals serieus nemen. Dit biedt kansen om (aanstaande) ouders te motiveren om te stoppen met roken. In gesprek gaan over stoppen met roken is niet altijd gemakkelijk voor zorgverleners. Daarom heeft de Taskforce deze e-learning Rookvrije Start ontwikkeld. De e-learning biedt zorgverleners handvatten voor een prettig, open en motiverend gesprek.
lees meer
Het algemene doel van de e-learning is om professionals digitaal:
- Informatie te bieden over prevalentie en risico’s van roken voor, tijdens en na de zwangerschap
- Informatie te bieden over de technieken van Motiverende Gespreksvoering
- Informatie te bieden over de stappen uit een gesprek over stoppen met roken
- Informatie te bieden over (keten)samenwerking op dit onderwerp
Na afloop van de e-learning hebben de professionals geleerd:
- hoe ze zich kunnen voorbereiden op een gesprek over stoppen met roken met (aanstaande) ouders
- hoe ze een gesprek over stoppen met roken kunnen starten en een stopadvies kunnen geven
- hoe ze (aanstaande) ouders beter kunnen motiveren om te stoppen met roken
- hoe ze (aanstaande) ouders kunnen ondersteunen bij stoppoging of adequaat kunnen doorverwijzen voor ondersteuning bij het stoppen.
-
E-learning Cultuur en Gezondheidszorg
In behandeling -
E-Learning Motiverende gespreksvoering 1
E−learnings -
E-learning Motiverende gespreksvoering 2
E−learnings -
E-Learning Motiverende gespreksvoering 3
E−learnings -
E-Learning Suïcidepreventie
E−learnings -
E-learning: Klinische farmacologie van ADHD-medicatie
E−learningsGeaccrediteerd bij VVGN: 3 accreditatie-uren
lees meer -
E-learning: eetstoornissen
In behandeling -
E-learning De rookvrije ggz
E−learnings