Geaccrediteerd voor 1 accreditatiepunt bij de VVGN
Vanaf 2022 is het Zorgprestatiemodel het standaard bekostigingssysteem in de geestelijke gezondheidszorg en de forensische zorg. In dit leertraject wordt uitgelegd wat dit precies betekent voor de behandelaar.
Leerdoelen
Hoofddoel:
De deelnemer kan bijdragen aan een soepel verloop van de invoering van het Zorgprestatiemodel (ZPM) en kan daarmee ervoor zorgen dat de zorg wordt gecontinueerd, juist geregistreerd en gefactureerd.
Subleerdoelen:
- De deelnemer weet hoe de zorg geregistreerd/gedeclareerd wordt.
- De deelnemer weet wat de reden is achter de invoering van ZPM.
- De deelnemer is bekend met de uitgangspunten van het ZPM (10 ontwerpcriteria).
- De deelnemer weet wat het effect is op de eigen werkzaamheden.
- De deelnemer heeft kennis die nodig is bij ZPM:
- Hij weet een zorgvraag te typeren en de relatie tussen de bekostiging daarmee.
- Hij kent het speelveld en de spelregels
- Hij kan (feitelijk) omgaan met de nieuwe bekostiging.
- Hij weet welke settingen er zijn, in welke setting je als hulpverlener zelf zit, en wat dat voor de cliënt betekent en voor zichzelf.
Extra informatie
De animatie in dit leertraject kan ook los bekeken worden.
Dit leertraject is gratis beschikbaar voor iedereen.
- Werk of studeer je bij een organisatie die is aangesloten bij GGZ Ecademy? Informeer dan bij je eigen organisatie hoe je toegang krijgt.
- Werk of studeer je ergens anders, lees dan deze instructie.
Dit leertraject is tot stand gekomen met financiering door:
- de Nederlandse ggz
- KFZ (Kwaliteit Forensische Zorg)
- LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & psychotherapeuten)
- NFU (Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra)
- NIP (Nederlands Instituut van Psychologen)
- NVZ (Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen)
- NVvP (Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie)
- NZa (Nederlandse Zorgautoriteit)
Doelgroep
Het leertraject is ontwikkeld voor (regie-)behandelaren en ondersteunend personeel die te maken krijgen met de bekostigingen zorgvraagtypering.
En verder geeft het leertraject inzicht in het zorgprestatiemodel voor:
- Artsen
- Behandelaren
- GZ psychologen
- klinisch psychologen
- psychiaters
- psychologen
- psychotherapeuten
- verpleegkundig specialisten
- orthopedagogen
zet in iCal | zet in Google agenda
Agenda
-
E-learning: Klinische farmacologie van ADHD-medicatie
E−learningsGeaccrediteerd bij VVGN: 3 accreditatie-uren
lees meer -
The REAL impact ADHD, de rode draad door je leven
In behandeling -
ADHD & verslaving
Geaccrediteerd -
Leefstijlpsychiatrie in de klinische praktijk
In behandeling -
KNMG Carrièrebeurs: voor de arts van de toekomst
-
Masterclass GHB: Verslaving en behandeling | Webinar
In behandeling -
Symposium Innovatie van Zorg
Geaccrediteerd -
Wetenschappelijk Middagprogramma – Innovatie van zorg
Geaccrediteerd -
23rd International Council on Alcohol, Drugs and Traffic Safety (ICADTS) Conference
-
Chronisch Abnormaal?! (een levensloop met ADHD)
Geaccrediteerd -
ISAM 2022
Buitenland -
Slaapproblemen bij ADHD
Geaccrediteerd -
Lachgas – Neurologische complicaties en behandeling| Webinar
In behandeling -
Congres AATOD
Buitenland -
Licht verstandelijke beperking (LVB) en verslaving
Geaccrediteerd -
Netwerkzorg & Mentale Gezondheid
In behandeling -
Masterclass Verslaving – najaar 2022
In behandeling -
E-learning: eetstoornissen
Overige nascholing -
E-learning: Nieuwe inzichten in de behandelingsopties voor ADHD
E−learnings -
E-learning De rookvrije ggz
E−learnings -
E-learning: Optimizing ADHD treatment
E−learnings -
E-learning: Moti-55
E−learnings -
E-Learning: Ouderen en problematisch middelengebruik en verslaving
E−learningsVVGN geaccrediteerd
lees meer -
The REAL impact ADHD en Vrouwen
E−learnings -
E-learning Craft
E−learnings