13.00 – 13.10 UUR
Opening en uitreiking boek aan Irene van der Giessen door Niels Mulder
13.10 – 13.35 UUR
Cathelijn Tjaden (Trimbos Instituut) & Eva Leeman (Antes) Promovendus, psycholoog / Psychiater, directeur zorg
Resourcegroepen, resultaten uit onderzoek en praktijk
13.35 – 14.00 UUR
Leontien Los (Parnassia groep), Corine Rijnberk (GGZ-Delfland) en Mathilde Overbeek (Yulius ) Psychiater, projectleider jeugdverslavingszorg / (KJ) psychiater / Senior onderzoeker
Ronde-tafel discussie: Kinderen en jongeren in gezinnen met complexe problemen
14.00- 14.25 UUR
Niels Mulder (Parnassiagroep – Erasmus MC), Jaap van Weeghel (Kenniscentrum Phrenos) & Philippe Delespaul (Universiteit Maastricht/Mondriaan) Psychiater, hoogleraar / Hoogleraar / Klinisch Psycholoog, hoogleraar
Debat over netwerkpsychiatrie: herstel en gezondheid
14.25 – 14.50 UUR
Koen Westen (Avans Hogeschool, CCAF & Hans Kroon (Tilburg University, Trimbos) Docent-Onderzoek, vicevoorzitter / Hoogleraar ambulantisering en deïnstitutionalisering, programmahoofd
FACT en het Netwerk
14.50 – 15.20 UUR
PAUZE
15.20 – 15.45 UUR
Yolande Voskes (Amsterdam UM, GGZ Breburg) & Tom van Mierlo (Reinier van Arkel) Universitair docent en senioronderzoeker / Bestuurder, psychiater
HIigh & Intensive Care in vogelvlucht
15.45 – 16.10 UUR
Bram Berkvens (GGZ Breburg), Lisette van der Meer (Rijksuniversiteit Groningen) & Lieke Zomer (Amsterdam UMC ) Directeur bedrijfsvoering / Universitair Docent / Promovenda
Active Recovery Triad en stagnerende herstelprocessen
16.10 – 16.35 UUR
Michiel van Hees & Samantha Spiering (beiden CQ procesmanagement) Adviseurs
Resourcegroepen binnen het sociaal domein
16.35 – 17.00 UUR
Martijn Kole (Lister academie), Kwok Wong (GGZE) & Dienke Boertien (Kenniscentrum Phrenos) Manager Lister academie, docent POD NL opleiding en POD facilitator / Psychiater / Stafmedewerker Herstel
Peer supported open dialogue
17.00 – 19.30 UUR
PAUZE
19.30 – 19.55 UUR
Elnathan Prinsen (Rijnstate) Psychiater, voorzitter Ned.ver. v Psychiatrie (NVvP)
De rol van Intensive Home Treatment binnen het netwerk
19.55- 20.20 UUR
Afsluitend debat, van wens naar werkelijkheid
20.20 – 20.30 UUR
Afsluiting door Niels Mulder
zet in iCal | zet in Google agenda
Agenda
-
Agressie en gewelddadig gedrag
Geaccrediteerd -
In behandeling
-
Congres: Gehecht aan God en de ander, verbonden met jezelf
In behandeling -
Webinar Wetenschappelijk Middagprogramma Rijnmond
In behandeling -
Webinar 3-MMC
In behandeling -
“Doe eens normaal?!”
Geaccrediteerd -
Behandeling van angst: meer dan protocollen en richtlijnen
Geaccrediteerd -
Psyfar masterclass verslaving
Geaccrediteerd -
Cursus Triple problematiek: LVB, verslaving en een psychische stoornis
Geaccrediteerd -
VVGN Lustrumcongres – 2021
In behandeling -
Licht verstandelijke beperking (LVB) en verslaving
Geaccrediteerd -
E-learning Rookvrije Start
Geen accreditatieDe Taskforce Rookvrije Start is een initiatief van negen beroepsgroepen (en het Ministerie van VWS, Trimbos-instituut, CPZ en ZonMW) die zich inzetten voor een rookvrije start voor ieder kind. Uit onderzoek blijkt dat mensen een stopadvies van zorgprofessionals serieus nemen. Dit biedt kansen om (aanstaande) ouders te motiveren om te stoppen met roken. In gesprek gaan over stoppen met roken is niet altijd gemakkelijk voor zorgverleners. Daarom heeft de Taskforce deze e-learning Rookvrije Start ontwikkeld. De e-learning biedt zorgverleners handvatten voor een prettig, open en motiverend gesprek.
lees meer
Het algemene doel van de e-learning is om professionals digitaal:
- Informatie te bieden over prevalentie en risico’s van roken voor, tijdens en na de zwangerschap
- Informatie te bieden over de technieken van Motiverende Gespreksvoering
- Informatie te bieden over de stappen uit een gesprek over stoppen met roken
- Informatie te bieden over (keten)samenwerking op dit onderwerp
Na afloop van de e-learning hebben de professionals geleerd:
- hoe ze zich kunnen voorbereiden op een gesprek over stoppen met roken met (aanstaande) ouders
- hoe ze een gesprek over stoppen met roken kunnen starten en een stopadvies kunnen geven
- hoe ze (aanstaande) ouders beter kunnen motiveren om te stoppen met roken
- hoe ze (aanstaande) ouders kunnen ondersteunen bij stoppoging of adequaat kunnen doorverwijzen voor ondersteuning bij het stoppen.
-
E-learning Cultuur en Gezondheidszorg
In behandeling -
E-Learning Motiverende gespreksvoering 1
E−learnings -
E-learning Motiverende gespreksvoering 2
E−learnings -
E-Learning Motiverende gespreksvoering 3
E−learnings -
E-Learning Suïcidepreventie
E−learnings -
E-learning: Motiverende gespreksvoering 4
-
E-learning: Klinische farmacologie van ADHD-medicatie
E−learningsGeaccrediteerd bij VVGN: 3 accreditatie-uren
lees meer -
E-learning: eetstoornissen
In behandeling -
E-learning De rookvrije ggz
E−learnings