Achtergrond 2
home / agenda / Optimizing ADHD treatment

Optimizing ADHD treatment

30 juli 2021 t/m 01 juli 2023

Spreker

Prof. Dr. Michael Huss, professor of child- and adolescent psychiatry University of Mainz (Germany) and head of the Mainz clinic of child- and adolescent psychiatry and psychology

Inleiding

Recent developments in the treatment of children and adolescents with ADHD will be presented. How can we focus more on the individual functional outcomes for patients and their families? What are current opportunities and strategies to optimize treatment outcomes? The aim of the “optimal management of ADHD” process could be described as where an individual patient’s level of symptoms and functional impairment are reduced, quality of life is improved and symptom benefts outweigh any unwanted adverse effects. This description is supported by some of the European and International guidelines for ADHD and current literature. Optimal management of ADHD” aims not only to ameliorate patients’ symptoms, but also to reduce functional impairment and improve quality of life. “Optimal management of ADHD” has been described in the literature using such terms as “optimal outcomes”, “optimising medication effects” and “optimal treatment success”. The “optimal management of ADHD” process should always consider input from the patient, family/caregivers and school to help establish appropriate therapy (non-pharmacological and pharmacological) and goals, resulting in a tailored multimodal treatment plan centred on the patient. European, Canadian and UK guidelines for the treatment of ADHD recommend a comprehensive, collaborative, multimodal approach to treatment tailored to meet the unique needs of each individual. Opbouw/programma e-learning Kernvraag: WHAT IS THE AIM OF “OPTIMAL MANAGEMENT OF ADHD”? • To improve quality of life • To improve psychosocial functioning • To attain remission of symptoms • To consider parent perspectives when planning treatment • To consider patient perspectives throughout diagnosis and treatment


zet in iCal | zet in Google agenda

Agenda

  • Cursus Triple problematiek: LVB, verslaving en een psychische stoornis

    19 augustus 2021, Online
    Geaccrediteerd
  • Licht verstandelijke beperking (LVB) en verslaving

    11 mei 2021 t/m 04 oktober 2021, CCD Arnhem
    Geaccrediteerd
  • LVB en Verslaving

    05 oktober 2021, Aristo Amsterdam
    In behandeling
  • Webinar GHB: Gebruik, Afhankelijkheid en Behandeling

    06 oktober 2021,
    Geaccrediteerd
  • “Doe eens normaal?!”

    10 mei 2021 t/m 07 oktober 2021, Diverse locaties
    Geaccrediteerd
  • Preview Event – International Conference of Dual Disorders

    07 oktober 2021, Online
    In behandeling
  • Nieuws onder de najaarszon Berlijn 2021

    17 oktober 2021 t/m 21 oktober 2021, Berlijn
    In behandeling
  • E-learning Rookvrije Start

    11 november 2020 t/m 11 november 2021,
    Geaccrediteerd

    De Taskforce Rookvrije Start is een initiatief van negen beroepsgroepen (en het Ministerie van VWS, Trimbos-instituut, CPZ en ZonMW) die zich inzetten voor een rookvrije start voor ieder kind. Uit onderzoek blijkt dat mensen een stopadvies van zorgprofessionals serieus nemen. Dit biedt kansen om (aanstaande) ouders te motiveren om te stoppen met roken. In gesprek gaan over stoppen met roken is niet altijd gemakkelijk voor zorgverleners. Daarom heeft de Taskforce deze e-learning Rookvrije Start ontwikkeld. De e-learning biedt zorgverleners handvatten voor een prettig, open en motiverend gesprek.

    Het algemene doel van de e-learning is om professionals digitaal:
    - Informatie te bieden over prevalentie en risico’s van roken voor, tijdens en na de zwangerschap
    - Informatie te bieden over de technieken van Motiverende Gespreksvoering
    - Informatie te bieden over de stappen uit een gesprek over stoppen met roken
    - Informatie te bieden over (keten)samenwerking op dit onderwerp

    Na afloop van de e-learning hebben de professionals geleerd:
    - hoe ze zich kunnen voorbereiden op een gesprek over stoppen met roken met (aanstaande) ouders
    - hoe ze een gesprek over stoppen met roken kunnen starten en een stopadvies kunnen geven
    - hoe ze (aanstaande) ouders beter kunnen motiveren om te stoppen met roken
    - hoe ze (aanstaande) ouders kunnen ondersteunen bij stoppoging of adequaat kunnen doorverwijzen voor ondersteuning bij het stoppen.

    lees meer
  • EUROPAD-CONGRES

    19 november 2021 t/m 21 november 2021, Grenoble - Frankrijk
    Buitenland
  • ISAM 2021

    19 november 2021 t/m 21 november 2021,
    Buitenland
  • E-learning Cultuur en Gezondheidszorg

    15 februari 2021 t/m 01 januari 2022,
    In behandeling
  • E-Learning Motiverende gespreksvoering 1

    28 februari 2020 t/m 27 februari 2022,
    E−learnings
  • E-learning Motiverende gespreksvoering 2

    28 februari 2020 t/m 27 februari 2022,
    E−learnings
  • E-Learning Motiverende gespreksvoering 3

    28 februari 2020 t/m 27 februari 2022,
    E−learnings
  • E-Learning Suïcidepreventie

    03 maart 2020 t/m 02 maart 2022,
    E−learnings
  • E-learning: Motiverende gespreksvoering 4

    05 maart 2020 t/m 04 maart 2022,
  • VVGN Lustrumcongres – 2022

    19 mei 2022 t/m 20 mei 2022, ECC Leiden
    In behandeling
  • E-learning: Klinische farmacologie van ADHD-medicatie

    04 juni 2020 t/m 04 juni 2022,
    E−learnings

    Geaccrediteerd bij VVGN: 3 accreditatie-uren

    lees meer
  • E-learning: eetstoornissen

    01 januari 2021 t/m 16 december 2022,
    Overige nascholing
  • E-learning De rookvrije ggz

    01 februari 2021 t/m 01 februari 2023,
    E−learnings
  • E-learning: Moti-55

    30 juli 2021 t/m 31 mei 2023,
    E−learnings
  • E-Learning: Ouderen en problematisch middelengebruik en verslaving

    30 juli 2021 t/m 31 mei 2023,
    E−learnings
  • Nieuwe inzichten in de behandelingsopties voor ADHD

    30 juli 2021 t/m 01 juli 2023,
    In behandeling