Achtergrond 4
home / agenda / E-learning: Optimizing ADHD treatment

E-learning: Optimizing ADHD treatment

31 januari 2023 t/m 21 februari 2023

Geaccrediteerd voor buiten het vakgebied verslavingsgeneeskunde

Spreker

Prof. Dr. Michael Huss, professor of child- and adolescent psychiatry University of Mainz (Germany) and head of the Mainz clinic of child- and adolescent psychiatry and psychology

Inleiding

Recent developments in the treatment of children and adolescents with ADHD will be presented. How can we focus more on the individual functional outcomes for patients and their families? What are current opportunities and strategies to optimize treatment outcomes? The aim of the “optimal management of ADHD” process could be described as where an individual patient’s level of symptoms and functional impairment are reduced, quality of life is improved and symptom benefts outweigh any unwanted adverse effects. This description is supported by some of the European and International guidelines for ADHD and current literature. Optimal management of ADHD” aims not only to ameliorate patients’ symptoms, but also to reduce functional impairment and improve quality of life. “Optimal management of ADHD” has been described in the literature using such terms as “optimal outcomes”, “optimising medication effects” and “optimal treatment success”. The “optimal management of ADHD” process should always consider input from the patient, family/caregivers and school to help establish appropriate therapy (non-pharmacological and pharmacological) and goals, resulting in a tailored multimodal treatment plan centred on the patient. European, Canadian and UK guidelines for the treatment of ADHD recommend a comprehensive, collaborative, multimodal approach to treatment tailored to meet the unique needs of each individual. Opbouw/programma e-learning Kernvraag: WHAT IS THE AIM OF “OPTIMAL MANAGEMENT OF ADHD”? • To improve quality of life • To improve psychosocial functioning • To attain remission of symptoms • To consider parent perspectives when planning treatment • To consider patient perspectives throughout diagnosis and treatment

 


zet in iCal | zet in Google agenda

Agenda

  • E-learning De rookvrije ggz

    01 februari 2021 t/m 01 februari 2023,
    E−learnings
  • ADHD-medicatie: klinische farmacologie & combineren met psychofarmaca

    02 maart 2023, Breukelen
    Geaccrediteerd
  • Voorkomen van verplichte zorg

    07 maart 2023, Verkadefabriek Den Bosch
    Geaccrediteerd
  • Congres Rookvrije Start: van dromen naar doen

    09 maart 2023, De Observant
    Geaccrediteerd
  • Webinar ADHD en Verslaving

    16 maart 2023, Online
    Geaccrediteerd
  • Genderdiversiteit & Psychiatrie

    23 maart 2023, Utrecht
    Geaccrediteerd
  • Webinar Samen werken aan leefstijl bij verslaving

    23 maart 2023, Online
    In behandeling
  • 10e Landelijke congres LVB en verslaving

    30 maart 2023, Aristo Utrecht Lunetten
    Geaccrediteerd
  • NVvP Voorjaarscongres 2023

    29 maart 2023 t/m 31 maart 2023, MECC Maastricht
    In behandeling
  • Alcoholcongres

    06 april 2023, Prodentfabriek Amersfoort
  • ADHD-medicatie: klinische farmacologie & combineren met psychofarmaca

    11 april 2023, Van der Valk Nootdorp
    Geaccrediteerd
  • Webinar Ecstasy

    17 april 2023, Online
    In behandeling
  • Webinar 3-MMC

    16 mei 2023, Online
    Geaccrediteerd
  • E-learning: Moti-55

    31 januari 2023 t/m 27 mei 2023,
    E−learnings
  • E-Learning: Ouderen en problematisch middelengebruik en verslaving

    31 januari 2023 t/m 31 mei 2023,
    E−learnings

    VVGN geaccrediteerd

    lees meer
  • Dubbele Diagnose: psychiatrie en verslaving

    08 juni 2023, Aristo Amsterdam
    In behandeling
  • Congres FACT-jubileum congres 2023

    22 juni 2023, Rijtuigenloods in Amersfoort
    In behandeling
  • Congres Drugs

    28 juni 2023, Aristo Amsterdam, Teleportboulevard 100, Amsterdam Sloterdijk
    In behandeling
  • E-learning: The REAL impact ADHD en Vrouwen

    03 november 2021 t/m 31 augustus 2023,
    E−learnings
  • Masterclass “ADHD-MEDICATIE”

    06 februari 2023 t/m 26 september 2023, Op locatie
    Geaccrediteerd
  • E-learning Craft

    01 november 2021 t/m 23 oktober 2023,
    E−learnings
  • E-learning Zorgprestatiemodel

    01 november 2021 t/m 01 november 2023,
    E−learnings
  • 25st Annual Congress of International Society of Addiction Medicine

    02 november 2023 t/m 04 november 2023, Marrakech, Morocco
    Buitenland
  • E-learning: Het stoppen-met-rokenadvies. Hoe geef ik dat?

    31 januari 2023 t/m 01 januari 2024,
    E−learnings
  • E-learning ADHD the REAL impact – module 2

    24 oktober 2022 t/m 23 oktober 2024,
    Geaccrediteerd
  • E-learning: ADHD the Real impact module 1

    25 oktober 2022 t/m 24 oktober 2024,
    Geaccrediteerd
  • E-learning: ADHD & comorbide stoornissen

    01 november 2022 t/m 01 november 2024, Online
    E−learnings